Excel: jak zrobić tabelę

Tworzenie tabeli w programie Excel może wydawać się trudne dla początkujących użytkowników, ale w rzeczywistości jest to dość proste.

Tabele w Excelu pozwalają uporządkować dane, ułatwiając ich analizę i interpretację. W tym artykule omówimy kroki potrzebne do stworzenia tabeli w Excelu.

Kroki do stworzenia tabeli w excelu

Uruchomienie programu excel

Pierwszym krokiem jest uruchomienie programu Excel na swoim komputerze. Można to zrobić poprzez kliknięcie na ikonę programu na pulpicie lub w menu Start.

Otworzenie nowego arkusza roboczego

Po uruchomieniu programu Excel należy otworzyć nowy arkusz roboczy, gdzie będziemy tworzyć naszą tabelę. Można to zrobić poprzez kliknięcie na opcję “Nowy” lub wybierając polecenie “Nowy arkusz” z menu.

Wybór zakresu danych

Następnym krokiem jest wybór zakresu danych, które chcemy umieścić w tabeli. Możemy zaznaczyć odpowiedni obszar na arkuszu roboczym, klikając i przeciągając myszką lub wpisując adresy komórek ręcznie.

Wybór polecenia “wstaw tabelę”

Po zaznaczeniu zakresu danych należy przejść do zakładki “Wstaw” w górnym menu Excela. Tam znajdziemy opcję “Tabela”. Po kliknięciu na nią pojawi się okno dialogowe, w którym Excel automatycznie wykryje zakres danych i zapyta, czy nasze dane mają nagłówki.

Zobacz również   Co to jest krs i jakie ma znaczenie?

Potwierdzenie utworzenia tabeli

Po potwierdzeniu, że nasza tabela zawiera nagłówki lub nie, należy kliknąć przycisk “OK”. Excel automatycznie utworzy tabelę na podstawie wybranego zakresu danych.

Dostosowanie tabeli

Dodawanie nowych wierszy i kolumn

Aby dodać nowy wiersz do tabeli, wystarczy kliknąć w ostatnią komórkę ostatniego wiersza i nacisnąć klawisz “Tab”. W ten sposób utworzymy nowy wiersz. Podobnie, aby dodać nową kolumnę, należy kliknąć na ostatnią komórkę ostatniej kolumny i nacisnąć klawisz “Enter”.

Formatowanie tabeli

Excel umożliwia szerokie możliwości formatowania tabeli. Możemy zmieniać kolory tła komórek, czcionki, dodawać obramowania i wiele więcej. Wystarczy wybrać odpowiednie opcje z menu “Formatuj” lub skorzystać z narzędzi wstążki.

Sortowanie i filtracja

Jedną z przydatnych funkcji tabel w Excelu jest możliwość sortowania i filtrowania danych. Możemy sortować dane alfabetycznie, numerycznie lub według innych kryteriów. Filtracja pozwala na wyświetlenie tylko tych danych, które spełniają określone warunki.
Tworzenie tabeli w programie Excel nie jest trudne, a może znacząco ułatwić zarządzanie danymi

Zobacz również   Steakownia opinie: czy warto spróbować?