Dlaczego mixer odszedł z ekipy?
Początki mixer’a
Mixer, platforma streamingowa, weszła do świata transmisji na żywo w 2016 roku, a szybko zdobyła uznanie dzięki innowacyjnym funkcjom, które różniły ją od konkurencji, głównie Twitcha.
Mixer oferował niższe opóźnienia w transmisji, interaktywne elementy dla widzów oraz współpracę z popularnymi strumieniowcami. To stworzyło zdrową konkurencję na rynku transmisji na żywo.
Aktywna ekspansja
W ciągu kolejnych lat Mixer stale się rozwijał, przyciągając znanych strumieniowców i inwestując w rozwój platformy. Podpisywał on umowy z takimi gwiazdami jak Ninja i Shroud, płacąc im duże sumy, aby przyciągnąć ich publiczność. To miało na celu nie tylko przyciągnięcie nowych widzów, ale także pokazanie, że Mixer jest gotowy konkurować z największymi graczami na rynku, takimi jak Twitch i YouTube Gaming.
Zmiana kierunku
Jednakże, mimo tych wysiłków, Mixer nie osiągnął oczekiwanej popularności. Konkurencja była zbyt silna, a platforma miała trudności w przyciągnięciu wystarczającej liczby widzów i twórców treści. W międzyczasie Microsoft, właściciel Mixer’a, przeszedł przez restrukturyzację, co prawdopodobnie wpłynęło na priorytety i budżety firmy.
Decyzja o zamknięciu
W czerwcu 2020 roku niespodziewanie ogłoszono, że Mixer zostanie zamknięty, a Microsoft będzie współpracować z Facebook Gaming w celu przeniesienia społeczności Mixer’a na tę platformę. Gwiazdy Mixer’a, takie jak Ninja i Shroud, które podpisały duże kontrakty, zostały zwolnione z tych zobowiązań, co pozwoliło im powrócić na Twitcha lub zająć się innymi projektami.
Powody zamknięcia
Istnieje wiele teorii na temat powodów, dla których Mixer został zamknięty. Jednym z głównych może być brak odpowiedniego wzrostu i rentowności platformy w porównaniu do konkurencji. Microsoft musiał więc dokonać trudnej decyzji, czy kontynuować inwestowanie w coś, co nie osiągnęło oczekiwanego sukcesu, czy też połączyć siły z innym graczem, jak Facebook Gaming, aby móc skuteczniej konkurować.
Reakcje społeczności
Zamknięcie Mixer’a spotkało się z mieszaniem reakcji ze strony społeczności. Niektórzy byli zaskoczeni, inni zrozumieli, widząc trudności, z jakimi platforma się borykała. Wiele dyskusji toczyło się na temat przyszłości strumieniowania na żywo i tego, jakie platformy będą dominować w najbliższych latach.
Mixer odszedł z ekipy głównie z powodu trudności w konkurowaniu z dominującymi graczami na rynku strumieniowania na żywo. Decyzja Microsoftu o zamknięciu platformy była trudna, ale może miała na celu zapewnienie przyszłości swojej społeczności strumieniowej poprzez współpracę z Facebook Gaming. W przyszłości strumieniowanie na żywo będzie prawdopodobnie dalej ewoluować, a konkurencja między platformami będzie się nasilać.