Bez względu na wiek, budowanie mięśni jest zdrową i zabawną opcją na uzyskanie kształtu. Czytaj dalej, aby uzyskać poradę, jak uzyskać wszystko, co możesz z treningów, korzystając jednocześnie z programu budowy mięśni. Przygotuj się na wejście w świat fitness i kontynuuj czytanie, aby zacząć.

Ważne jest spożywanie pokarmów i posiłków z węglowodanami po treningu i dniach odpoczynku. Pomoże to w szybszej odbudowie i rozwoju mięśni. Powodem tego jest to, że spożywanie węglowodanów powoduje wytwarzanie insuliny w organizmie, co z kolei spowalnia tempo, z jakim organizm rozkłada białka. Pomoże w tym nawet coś tak prostego jak banan lub kanapka z masłem orzechowym. Zaplanuj swoją rutynę prawidłowo. Dobrym pomysłem jest pracować tylko na jednej lub dwóch określonych grupach mięśni dziennie zamiast skakać. W ten sposób będziesz w stanie dać swoim mięśniom wystarczająco dużo czasu na odpoczynek, zanim przejdziesz przez kolejną bardzo wyczerpującą sesję treningową. Twoje mięśnie potrzebują trochę czasu, aby się wyleczyć.

 

Nie zapomnij o życiu poza siłownią. Podczas gdy budowanie mięśni jest wspaniałym celem z wieloma korzyściami, pamiętaj, że życie toczy się dalej. Niektórzy, którzy próbują budować mięśnie, zdają się zapominać o innych działaniach; znaleźć czas dla przyjaciół i krewnych. Nawet lepiej, zaproś niektórych z nich na siłownię razem z tobą. Dobrze zaokrąglone życie to szczęśliwe życie, a poczujesz się lepiej budując mięśnie, jeśli pozostała część życia.

Spróbuj zmienić uchwyty. Gdy zdobędziesz doświadczenie w ćwiczeniach, twoje mięśnie zaczną opierać się wzrostowi na ćwiczeniach, które są im znane. Różne uchwyty mogą pomóc w różnicowaniu tych znanych ćwiczeń, co może spowodować dodatkowy wzrost mięśni. Przykładami ćwiczeń, w których można zmienić uchwyt, są rzędy brzana, loki sztangi, podciągnięcia i wyciskanie na ławce. Spróbuj korzystać z szerokich uchwytów, uchwytów z zamkniętymi uchwytami, uchwytów do tyłu, a nawet mieszanych uchwytów, które obejmują jedną rękę i jedną rękę w dół.

Zwróć uwagę na tłuszcz i mierz go regularnie. Staraj się nie zniechęcać, jeśli nie ma znaczącej utraty masy mięśniowej podczas budowania mięśni, ponieważ Twoja waga może nie zmienić się bardzo przy użyciu rutyny i budowania mięśni. Twój tłuszcz w ciele jest lepszą miarą ogólnego stanu zdrowia w przeciwieństwie do wagi.

Spróbuj trenować tylko jedną stronę ciała. W ten sposób można wykorzystać dodatkową ilość włókien mięśniowych ciała, co może znacznie zwiększyć siłę i rozmiar mięśni. Przykładami tego rodzaju szkoleń są prasy jedno-ramienne, napowietrzne z jedną ramieniem i jednoramienne.

Upewnij się, że wykonujesz martwy ciąg w swoim trybie treningu. To ćwiczenie powoduje uwolnienie bardzo dużej ilości hormonów, co jest niezbędne do maksymalnego wzrostu mięśni. Deadlift wykorzystuje praktycznie każdą większą grupę mięśni. Ci, którzy zaczynają robić martwego ciągu, zazwyczaj widzą przyrosty mięśni bardzo szybko.

Nie polegaj na swoich “ograniczeniach”, aby wiedzieć, kiedy zatrzymać zestaw, zamiast tego pozwól swojemu ciału fizycznie być wyczerpanym. Przy każdym zestawie, który robisz, musisz naciskać, aż nie będziesz w stanie unieść się fizycznie. Spróbuj zmusić się do swoich ograniczeń. Korzystanie z tej strategii może oznaczać, że będziesz musiał wykonać mniej powtórzeń, gdy będziesz zmęczony.

Jeśli chcesz dodać masę, ważne jest wykonywanie wyciskania na ławce, przysiadów i martwych wyciągów. Te trzy techniki pomogą ci w kształtowaniu się w stosunkowo krótkim czasie i pomogą ci dalej budować mięśnie. Możesz dodać różne ćwiczenia do swojej rutyny, ale te trzy powinny naprawdę być w centrum uwagi.

Wiedząc, jakie suplementy należy przyjmować, może mieć duże znaczenie w budowaniu mięśni. Wiele osób stosuje suplementy diety, aby pomóc im w budowaniu mięśni. Kształcenie w zakresie prawidłowego przyjmowania suplementów jest tak samo ważne jak trening siłowy. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, jakie suplementy należy wziąć przed rozpoczęciem treningu i po treningu.

Rozważ skorzystanie z tri-zestawów w swoim planie treningowym. Te zestawy obejmują jednoczesne wykonywanie trzech ćwiczeń, a wszystkie ćwiczenia wykonywane są razem, bez żadnej formy odpoczynku. Tri-sets to doskonała metoda szokowania mięśni płaskimi, które muszą się obudzić, aby się powiększyły. Ogrom fajnych porad w tej kwestii jest tutaj http://pl.abadie.info/blog/zdrowe-wytyczne-dotyczace-utrzymania-i-budowy-miesni/

Wypracowanie może być bardzo satysfakcjonującym doświadczeniem, ale to musi być zrobione w inteligentny sposób. Nigdy nie używaj nowej maszyny ani nie obciążaj wagi bez wcześniejszego ćwiczenia odpowiedniej formy i zawsze staraj się zaczynać od bardzo niskiej wagi.

Upewnij się, że masz wystarczającą ilość białka w swojej diecie. Potrzebujesz około jednego grama białka na każdy kilogram masy ciała każdego dnia. Jeśli nie możesz jeść wystarczającej ilości mięsa, pomyśl o wypiciu suplementu, takiego jak mleko sojowe lub nawet suplementacji proszkiem. Spożywanie większej ilości białek, niż potrzebujesz, nie pomoże ci szybciej budować mięśni.